10 فروردین, 1401

مهاجرت با پت (حیوان خانگی) به کانادا

مهاجرت با پت (حیوان خانگی) به کانادا

یکی از نگرانی های افراد که در حال مهاجرت می باشند، اوردن پت یا همان حیوان خانگی به کشور جدید می باشد. پت ها برای خیلی ها عضوی از خانواده هستند و دوری یا رها کردن آنها یکی از مشکلات اولیه مهاجرت خواهد بود. اگر شما هم حیوان خانگی دارید و براتون سوال پیش آمده که چطور میتونید بدون استرس با پتتون مہاجرت کنید این پست برای را مطالعه فرمایید.

پیش نیازها و اقدامات اولیه

درصورتیکه بتوانید پت ( حیوان خانگی) شخصیتون رو همراه خودتون به کانادا بیارید ابتدا باید یک سری مراحل در کشور مبدا طی شود و بسته به کشور مقصد اگر مدارک خاصی نیز نیاز است تهیه شود. شرایط اولیه یک پت جهت مهاجرت به این صورت می باشد:

1. میکروچیپ داشته باشد( به جز پرندگان)

2. دارای شناسنامه و کامل واکسینه باشد

3. قبل از پرواز گواهی سلامت دریافت کرده باشد

4.دریافت تیتر هاری اروپا ( اگر توقف طولانی در اروپا یا در اینده قصد سفر به اروپا دارید)

شرایط پرواز

پس از طی مراحل پزشکی و دریاف گواهی سلامت از دامپزشک و تایید آن توسط سازمان دامپزشکی، نوبت به طی مراحل پرواز و آماده سازی شرایط یک سفر طولانی برای پت است. پت ها به دو صورت در هواپیما امکان پرواز دارند:

1. همراه شما داخل کابین (وزن پت به همراه باکس کمتر از 8 کیلو باشد)

2. داخل محفظه بار مخصوص حیوانات

* پرندگان و حیوانات خاص داخل محفظه مخصوص در بار حمل می شوند.

فرودگاه و پرواز

جهت حمل پت حتما باید در هنگام رزرو بلیط نوع پت, وزن و ابعاد باکس آن به ایرلاین اعلام شود. هزینه حمل با توجه به وزن پت به همراه باکس محاسبه شده به عنوان اضافه بار پرداخت می شود.

جهت حمل پت, باکس های حمل معمولی قابل استفاده نبوده و باید از باکس های مورد تایید مانند برند Skudo یا Petmate استفاده شود. برخی ایرلاین ها مثل لوفتانزا نیز در مسیر ترانزیت به پت شما رسیدگی کرده و آب و غذا می دهند و باکس را نیز تمیز میکنند.

ترانزیت و طول پرواز

در صورتی که پرواز شما دارای توقف از نوع ترانزیت باشد پت نیز همانند مابقی بارها به شما تحویل داده نمی شود و شما در اولین ورود به کشور مقصد پت را تحویل خواهید گرفت. با توجه به طولانی بودن مسیر اگر پت شما به باکس یا سفر عادت ندارد می توانید با مشورت دامپزشک خود از داروهای آرامبخش با دز مناسب استفاده نمایید.

جهت طول مسیر حتما در باکس پت آب و غذا به میزان کافی و پد های دستشویی نیز قرار دهید. از قراردادن هر وسیله اضافی داخل باکس خودداری کنید و ترجیحا فقط موارد ضروری برای حیوان را داخل باکس بگذارید.

فرودگاه مقصد و روزهای اول

پس از رسیدن به مقصد در بدو ورود حتما باید همراه داشتن پت را اعلام کنید. در مسیرهای مربوطه آفیسر شما را جهت بررسی مدارک پت به قسمت مخصوص راهنمایی کرده. در این قسمت مدارک واکسیناسیون و گواهی تایید پت بررسی شده و شما هزینه ای بابت ورود پت پرداخت خواهید کرد.

طولانی بودن مسیر, ناآشنا بودن محیط و افراد و تجربه سفر می تواند در روزهای اول باعث استرس و اضطراب پت شما شده که کاملا طبیعی است. با پت خود با صبر و حوصله رفتار کنید و شما آرامش به او منتقل کنید. در هفته های آتی به مرور پت شما نیز آرامش لازم را بدست خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

فهرست مطالب

× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟