13 فروردین, 1400

نیروی کار متخصص (Skilled Worker)

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار متخصص (Skilled Worker)

این برنامه مهاجرتی بمنظور جذب نیروی کار متخصص که دارای سابقه کار در خارج از کانادا هستند تدوین شده است. سابقه کار شامل مشاغلی می شود که فرد تخصص لازم را در آن حیطه کاری کسب کرده باشد.

حیطه کاری مورد نظر شامل مشاغلی می شود که مطابق با جدول گروهبندی مشاغل در کانادا زیر مجموعه ردیف های شغلی 0, A, B باشد. این مشاغل نیازمند اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه یا کالج و یا سابقه مدیریت است.

از شاخص های ارزیابی متقاضیان مهاجرت از این طریق می توان اشاره کرد به مدرک تحصیلی، مهارت زبانی (انگلیسی یا فرانسه)، سن متقاضی، و سابقه کار. هرکدام از این شاخص ها دارای امتیاز مشخصی است که از این بین بیشترین امتیاز به مدرک تحصیلی و مهارت زبانی تعلق دارد.

فرد متقاضی در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (که در حال حاضر 67 از 100 است) امکان ورود به گردونه رقابت (Express Entry Pool) با متقاضیان دیگر را دارد. سپس بر اساس شاخص های دیگری که عمدتا مشابه موارد بالاست و هر کدام دارای زیر مجموعه های خود با امتیازات مشخص است شرایط فرد متقاضی  امتیازدهی می شود.

امتیاز کل معادل 1200 بوده و حداقل امتیاز از پیش تعیین شده ای وجود ندارد بلکه افراد با یکدیگر رقابت کرده و آنهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند انتخاب می شوند. معمولا در دوره های قرعه کشی اخیر آنهایی که موفق به کسب امتیاز بالای 460 شده اند شانس انتخاب داشته اند.  از مزایای این برنامه مهاجرتی می توان اشاره کرد به انجام دو قرعه کشی در هر ماه.

جهت شرکت در برنامه اکسپرس انتری ابتدا فرد باید اکانت شخصی خود را در وبسایت اداره مهاجرت ایجاد کند. جهت تکمیل مراحل ایجاد پروفایل باید نمره آیلتس و ارزیابی مدرک تحصیلی موجود باشد. در صورتیکه پروفایل متقاضی امتیاز لازم را داشته و انتخاب شود دعوت (ITA) به تکمیل و ارسال مدارک جهت بررسی نهایی می شود و نهایتا در صورت احراز کلیه شرایط موفق به دریافت ویزای مهاجرت و کارت اقامت دائم خواهند شد. در حال حاضر مدت زمان بررسی پرونده حدود شش ماه است. 

پارس ویزا با تخصص و تجربه خود می تواند از قبل از تشکیل پروفایل تا تکمیل و ارسال مدارک تا نیل به هدف مشاور و راهنمای شما باشد.

می توانید با مراجعه به لینک زیر و پاسخ به سوالات مربوطه از واجد شرایط بودن برای ثبت نام در اکسپرس انتری آکاه شوید.

https://onlineservices-servicesenligne.cic.gc.ca/c2c/eapp.do

2 دیدگاه ثبت شده “نیروی کار متخصص (Skilled Worker)”

adminpanel

امتیاز بینندگان:5 ستاره

پاسخ

ناشناس

امتیاز بینندگان:5 ستاره

پاسخ

ارسال دیدگاه

فهرست مطالب

× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟