5 تیر, 1401

اصطلاحات رایج بانکی در کانادا برای تازه واردان

اصطلاح رایج بانکی در کانادا برای تازه واردان

Cash

‎اصطلاحی رایج برای پول یا ارز فیزیکی یا همان پول نقد

کردیت کارت

‎کارت پرداختی که به شما امکان میدهد چیزهایی را با شرایط اعتباری خریداری کنید. همچنین میتوانید از کارت اعتباری برای دریافت پول نقد استفاده کنید. کارتهای اعتباری دارای محدودیتهای خاصی هستند.

کردیت اسکور 

سابقه ای که نشان دهنده توانایی شما برای بازپرداخت بدهیهای بانکی شما است. سابقه شما نشان میدهد که آیا پرداختهای برنامه ریزی شده تان را به موقع پرداخت کرده اید یا خير

کردیت ریتینگ

این امتیاز بر اساس سابقه حساب بانکی شما است و به مؤسسات مالی کمک میکند تا تعیین کنند که وام دادن به شما جایز است یا خیر. این رتبه بندی اعتباری، بر اساس نحوه بازپرداخت بدهیهای شما در گذشته، میزان بدهی و نحوه مدیریت حساب اعتباری با محدودیتهایی مانند کارتهای اعتباری است.

کردیت ریپورت

این گزارش، سندی واقعی است که سابقه اعتباری و امتیاز اعتباری شما را نشان میدهد. در کانادا، این کار توسط دو آژانس TransUnion و Equifax ارائه میشود.

کردیت یونیون

یک موسسه مالی با خدمات کامل که بر اساس مدل مشارکتی اداره میشود و مانند سایر موسسات مالی خدمات و محصولات ارائه می دهد.

دایرکت دپازیت

پولی که به صورت الکترونیکی مستقیماً به حساب شما منتقل میشود.

اینترستریت

یا نرخ بهره درصدی که برای تعیین میزان بهره ای که باید پرداخت شود استفاده میشود. این میتواند به معنای بهره ای باشد که باید بابت پولی که قرض میکنید بازپرداخت کنید یا میتواند به معنای سودی باشد که از سرمایه گذاری به دست می آورید که باید به شما پرداخت شود.

۶۳۶

888

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

فهرست مطالب

× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟