7 خرداد, 1399

اخبار جدید در مورد مجوز کار و تحصیل در کانادا

اخبار جدید در مورد مجوز کار و تحصیل در کانادا

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا مورخ 23 می 2020، درخواست های ناکامل برای مجوز تحصیلی (study permit) و مجوز کار دانش آموختگان (PGWP) پذیرفته می شود. برخی دانشجویان در کانادا یا افراد متقاضی تحصیل در کانادا بواسطه تعطیلی مراکز آموزشی یا خدمات مهاجرت در ارائه مدارک تکمیلی برای درخواست مجوز تحصیل یا کار دچار مشکل شده اند.

این مدارک یا اقدامات عموما شامل انجام بیومتریک، معاینات پزشکی و تحویل گذرنامه است. با توجه به شرایط کنونی ناشی از همه گیری کرونا، اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده درخواست های مجوز تحصیلی و کار دانشجویی بواسطه نقص مدارک مردود اعلام نمی شود و تا دریافت مدارک تکمیلی پرونده همچنان باز می ماند.

هم چنین اگر دانشجویان قبل از انقضای اعتبار مجوز تحصیلی برای دریافت مجوز کار اقدام کرده باشند مجازند قبل از دریافت این مجوز شروع به کار کنند. همچنین اگر بواسطه تبعات ناشی از همه گیری کرونا در زمستان و تابستان 2020 دانشجویان ناچار به تحصیل پاره وقت شده باشند همچنان شرایط اخذ مجوز کار (PGWP) را دارند.

کار دانشجویی از اهمیت ویژه برخوردار است چرا که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات فرصت کسب تجربه کار در کانادا را خواهند داشت و می توانند پس از یک سال اشتغال به کار برای اقامت دائم در سیستم اکسپرس انتری از طریق برنامه های مهاجرت استانی یا تجربه کار در کانادا اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

فهرست مطالب

× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟