26 اردیبهشت, 1400

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا

هدف و تصمیم گیری درست هست.اینکه مطمئن باشی از رفتن،اینکه با خودت به این نتیجه رسیده باشی که رفتن و مهاجرت و دل کندن از عزیزانت و زندگی ای که سالیان سال براش تلاش کرده بودی،بهتر از موندن هست.تصمیم سختی هست. ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

مهاجرت از ذهن آغاز می شود. فکری گذرا از پرده ذهن عبور می کند. اما گاهی در دل می ماند، احساسی غریب ندا می کند باید حرکت کرد. زمان ایستایی نیست. چشم تیزبین خرد، با نیم نگاهی به گذشته خسته، آینده کم رنگ آنسوی دنیا را کاشانه امن خود نمی بیند. اما دل انگار زودتر قدم برداشته. ولی سخت است دل کندن از عزیزان، از خانه پدری، از همه آن اتفاقات زیبا و نازیبای وطن. وطن است دیگر.

درگیری بین ماندن یا رفتن، دیدار آشنا یا رویایی با اتفاقات نو. مهاجرت آغاز است، زندگی دوباره. سخت است اما شیرین. ناآرام است اما پر از نور امید. مهاجر قوی است، ذهن مقاوم و سخت گیر اکنون مسیرهایی را با محاسبات زیرکانه به تصویر می کشد که در گذشته ریشه ندارد. در ” آن ” تصمیم می گیرد، فارغ از به دوش کشیدن گذشته و آزاد از عتاب آینده.

گفتگوی ذهن خردورز و دل احساسی پایان ندارد اما گاه هر دو هم رای می شوند. دل به شورانگیزی ها می اندیشد و ذهن به ملزومات سفر. مهاجرت عزم جزم می خواهد، استواری و خطرپذیری. پول هم نیاز است، تکلم به زبان بیگانه از نان واجب تر و استعداد یادگیری نوآموزه ها. ذهنی فراخ می خواهد تا فرهنگ ناآشنا را درک کند و دلی قرص تا دوری وطن را با نزدیکی رویا ها جایگزین.
کانادا سرزمین فرصت هاست.

ارسال دیدگاه

فهرست مطالب

× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟