4 آذر, 1400

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا یکی از روش های اصولی جهت سرمایه گذاری در کانادا و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. ثبت شرکت در کانادا در راستای افرادی می باشد که قصد سرمایه گزاری و اجرای ایده کسب و کار خود را دارند و یا در نظر دارند فعالیت شرکت خود را در کانادا گسترش داده و از شرکت مادر پشتیبانی نمایند.

در اینجا در رابطه با مزایای ثبت شرکت در کانادا، انواع شرکت در کانادا، مراحل ثبت شرکت در کانادا، ثبت شرکت فدرال در کانادا ، ثبت شرکت ایالتی در کانادا و هزینه ثبت شرکت در کانادا را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

ثبت شرکت در کانادا پیچیدگی های خاص خود را دارد و دارای شکل حقوقی می باشد. پس بنابراین توصیه می‌گردد، این عمل توسط یک شرکت حقوقی، مهاجرتی و یا یک شرکت حسابرسی اعمال گردد.

سازمان مهاجرتی پارس ویزا با تیم حقوقی خود این کار را برای شما مهیا خواهد نمود.

ثبت شرکت کانادایی جهت افراد غیر کانادایی

افراد غیرکانادایی مجاز می باشند که شرکت خود را در کانادا به ثبت رسانند. سرمایه گذاران می‌توانند با سرمایه گذاری در کانادا و اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور وارد کانادا شوند و پس از چند سال فعالیت در عرصه کاری خود از طریق برنامه اکسپرس اینتری و بالا بردن امتیازات خود اقامت دائم خود را دریافت نمایند.

ثبت شرکت در کانادا یک کار کاملا حقوقی و مالی می باشد. علاوه بر آگاهی بر روند آن باید در این زمینه با کارشناسان مجرب مهاجرتی نیز مشورت نمایید.

ثبت شرکت در کانادا برای افراد غیر کانادایی چه مزیتی خواهد داشت؟

علاوه بر آنکه با ثبت شرکت در کانادا می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. ثبت شرکت در کانادا شامل مزایای دیگری نیز می باشد که در زیر به شرح آن می پردازیم :
✔️ نرخ پایین مالیات برای شرکت ها
✔️ بهره بردن از اقتصاد پایدار کانادا
✔️ سرعت بالا در رسیدگی به پرونده شما
✔️ مرتبط نبودن رشته تحصیلی و سوابق کاری مشکلی نخواهد داشت.
* همراه می‌تواند ویزای کار داشته باشد و فرزندان زیر 18 سال از تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

انواع شرکت ها در کانادا

۱- شرکت مالکیت انحصاری (Sole proprietorships)

انحصار مالکیت در این نوع شرکت در اختیار یک نفر قرار دارد که مرسوم به مالکیت انحصاری معروف است. شخصی که سهامدار انحصاری شرکت است مدیر عامل است و کلیه قراردادها و امور اداری در اختیار او است. بنابراین درآمد های شرکت با درآمد مدیر عامل جمع می شود و سبب افزایش مالیات پرداختی می گردد.
اگر شرکت ورشکسته شود مدیر عامل کلیه دارایی خود را از دست می دهد. این نوع شرکت دوره زممانی محدودی دارد و با فوت مدیر عامل، شرکت هم منحل می شود و امکان نقل و انتقال شرکت به شخص ثانویه وجود ندارد بنابراین روش مناسبی جهت سرمایه گذاری برای سایر سهامداران نیست.

۲- مشارکت (Partnership)

روش دیگر ثبت شرکت در کانادا این است  که دو یا چند نفر باهم یک شرکت به صورت مشاکتی تاسیس نمایند. در این نوع شرکت به دلیل پیچیدگی هایی در مسائل حقوقی وجود دارد باید دقت شود که سهامداران از آشنایی خوبی با یکدیگر برخوردارب باشند. شرکت مشارکتی شبیه شرکت مالکیت اختصاصی است با این  تفاوت که درآمد و خسران حاصا از تجارت شرکت بین شرکا تقسیم می شود.
نوع دیگری هم از کسب و کار در کانادا وجود دارد که به کسب و کارهای شخصی یا خود کفا مرسوم است که شخص خود می تواند به صورت مستقل شغل خود را آغاز کند و و پس از دریافت تاییدیه های لازم از طرف کاناد می تواند مشغول کارشود.

۳- شرکت سهامی (Corporation)

در این روش، شرکت به عنوان شخص حقوقی مستقل در نظر گرفته می شود. مزیت این توع شرکت این است که حداقل دو نفر سهام دار لازم است تا کارهای اداری آن صورت بگیرد و در صورت ورشکستگی، سهامداران آن ورشکسته تلقی نمی شوند. ثبت شرکت در کانادا مزایایی همچون  حمایت های مالی از  طرف دولت، حقوق مالیاتی مناسب دارد و کشوری ایده آل برای سرمایه گذاری از این طرق است.

شرکت های سهامی را می توان به دو صورت ثبت کرد:

✔️ ثبت شرکت سهامی به صورت استانی : این نوع شرکت ها باید طبق قوانین همان استان ثبت شوند و تحت قوانین همان استان فعالیت کنند

✔️ ثبت شرکت سهامی به صورت فدرال : این نوع شرکت ها طبق قوانین فدرالی کانادا ثبت می شوند و باید طبق قوانین کل خاک کانادا فعالیت کنند که جهت توسعه کار می توانند این نوع شرکت ها را ثبت کرد و لازم به ذکر است که اگر شرکت شما به صورت فدرال ثبت گردد دیگر کسی قادر به ثبت شرکتی با نام شما در دیگر استان ها را نخواهد داشت نکته مهم اینکه اگر شرکت به صورت فدرال ثبت شود باید در یک استان هم برای پایه شرکت و ترند اصلی شرکت هم ثبت گردد که پایگاه اصلی شرکت می باشد.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

مرحله نخست:

انتخاب یک برند تجاری یا کسب و کار و نام گذاری.

مرحله دوم:

تعیین نوع فعالیت تجاری که این نوع فعالیت به اشکال منطقه ای یا استانی، مشارکتی، فدرالی و یا بصورت مالکیت فردی است و نوشتن اساسنامه.

مرحله سوم:

دریافت مجوز های لازم برای کسب وکار از دولت کانادا و تاسیس دفتر. این کار به وکیل متخصص سپرده شود.

مرحله چهارم:

تهیه سرمایه لازم برای ثبت شرکت و راه اندازی آن

مرحله اول : نام شرکت خود را مشخص کنید
نام شرکت در کانادا می‌تواند به دو شکل حرفی و عددی باشد. این نام، شرکت شما و کار آن را توصیف می‌کند و شما باید از آن در تمام قراردادها و فاکتورهای شرکت خود استفاده کنید. برای نام گذاری شرکت در کانادا باید شرایط زیر را رعایت کنید.

نام حرفی
نام حرفی شرکت در کانادا می‌تواند شامل حرف، نمادها و اعداد است. این نام باید منحصر به فرد باشد و مشابه اسامی تجاری شرکت های دیگر نباشد، همچنین این نام نمی‌تواند شامل کلمات ممنوعه باشد. زبان نام شرکت در کانادا می‌تواند کاملا انگلیسی، کاملا فرانسوی، تشکیل شده از کلمات جداگانه انگلیسی و فرانسوی و کلمات ترکیب شده فرانسوی و انگلیسی باشد. در انتهای نام شرکت نیز باید یک مشخصه قانونی مانند Ink قرار گیرد.

نام عددی
فقط کسب و کارها و شرکت های غیرانتفاعی کانادا می‌توانند نام عددی مانند 12345 Canada Ink داشته باشند که این نام به وسیله اداره ثبت شرکت ها برای آن ها اختصاصی می‌یابد. البته مالکین این کسب و کارها می‌توانند برای تابلوی مقابل مغازه، کارت های ویزیت و وبسایت خود از اسامی دیگری استفاده کنند.

مرحله دوم : اساسنامه شرکت خود را تنظیم کنید
بعد از تعیین نام شرکت، باید اساسنامه شرکت خود را تنظیم کنید. توصیه می‌کنیم برای تنظیم اساسنامه شرکت خود حتما با کارشناسان مجرب مشورت کنید. 
اساسنامه شرکت باید شامل موضوعاتی همچون نام شرکت شما، ساختار سهمی شرکت شما ، تعداد مدیران شرکت شما و  هرگونه مسائل، محدودیت ها و قانون هایی باشد که قصد دارید برای فعالیت شرکت خود اعمال کنید. زبان این اساسنامه می‌تواند انگلیسی، فرانسوی یا ترکیبی از هر دو زبان باشد.

مرحله سوم : دفتر شرکت خود را تعیین کنید
هر شرکت ثبت شده در کانادا باید یک آدرس ثبت شده برای دفتر خود و هیات مدیره مشخص داشته باشد. دفتر ثبت شده شرکت شما جایی است که شما سوابق و اسناد شرکت را در آنجا نگه داری می‌کنید. آدرس شرکت خود را به گونه ای انتخاب کنید که از دریافت اسناد ارسال شده توسط نهادهای قانونی مطمئن باشید. شما برای ثبت شرکت در کانادا نیازمند این هستید که اعضای هیات مدیره شرکت خود را تعیین کنید. هنگام نوشتن اسامی هیات مدیره باید مطمئن شوید که مدیران شما واجد صلاحیت های قانونی هستند و باید نام و نام خانوادگی هر مدیر، آدرس آن‌ها و وضعیت اقامت آن ها در کانادا را مشخص کنید.

مرحله چهارم : شرکت خود را ثبت کنید و هزینه ها را بپردازید
بعد از آنکه مراحل گفته شده در بالا را به منظور ثبت شرکت تکمیل کردید.  باید پرونده خود را به صورت آنلاین ایجاد کنید و هزینه های ثبت شرکت در کانادا را پرداخت نمایید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا به دو روش می باشد، فدرال و ایالتی. زمانی که شما از طریق ثبت شرکت فدرال اقدام می نمایید، قادر خواهید بود در تمام ایالت های کانادا به فعالیت بپردازید ( البته این مورد نیاز به ثبت مجدد در هر ایالت میباشد) و فعالیت بین المللی شرکت شما نیز با تسهیلات بیشتری همراه خواهد بود.

برای ثبت شرکت فدرال در کانادا باید مراحل زیر را انجام دهید:  
* تنظیم اساسنامه شرکت
* اخذ شماره بیزنس فدرال
* داشتن حساب مالیات بر درآمد شرکتهای فدرال
* ثبت نام در سایر حسابهای مالیاتی فدرال مانند:GST/HST/لیست حقوق/صادرات و واردات اختیاری است.
*ثبت شرکت ایالتی در کانادا

در صورتی که قصد دارید حوزه فعالیت شرکت خود را محدود به یک منطقه یا ایالت خاص نمایید، نیاز به ثبت شرکت ایالتی در کانادا می باشد. هر یک از ایالت های کانادا قوانین خاص خود را برای ثبت شرکت دارا می باشند. عموما ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در اونتاریو کانادا در نزد سرمایه گذاران محبوب تر هستند.البته هزینه این بسیار متفاوت است.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه های مربوط به ثبت شرکت کانادا به نوع شرکت و ایالتی که شرکت را در آن ثبت کرده‌اید، وابسته می باشد.. کارمزد ثبت شرکت در کانادا نیز بسته به ایالت شرکت متفاوت است و می‌توانید کارمزدهای ثبت شرکت در برخی از ایالت های کانادا را در جدول زیر ملاحظه فرمایید.

هزینه ثبت شرکت در استان های کانادا کارمزد تشکیل پرونده کارمزد جستجوی نام شرکت
هزینه ثبت شرکت در اونتاریو 300 دلار 75 دلار
هزینه ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا ۳۵۲ دلار 30 دلار
هزینه ثبت شرکت در کبک ۳۰۸ دلار 22 دلار
هزینه ثبت شرکت در آلبرتا ۳۹۵ دلار 30 دلار
هزینه ثبت شرکت در نووا اسکوشیا ۴۱۷ دلار 61 دلار
هزینه ثبت شرکت فدرال در کانادا ۲۰۰ دلار 75 دلار

ارسال دیدگاه

فهرست مطالب

× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟